όλη η ζωή μικροί ταξιδεμοί
κάθε βήμα.. κάθε βλέμμα
το βιβλίο που θα διαβάσεις
η μουσική που θα ακούσεις·

και η μνήμη
μνήμη μου.. ο μεγαλύτερος..
Ιω

"Και πώς ξέρετε αν, καθώς ταξιδεύω έτσι, δεν έχω πάρει από πίσω, στα σκοτεινά, τον ίδιο μου τον εαυτό;"
(Φερνάντο Πεσσόα -
« Το Βιβλίο της Ανησυχίας»)

Πέμπτη 16 Απριλίου 2020

Λουίς Σεπούλβεδα - ελεύθερος άνθρωπος



Λουίς Σεπούλβεδα - ελεύθερος άνθρωπος



" Ένιωθα ότι φτάναμε στο τέλος ενός μεγάλου ταξιδιού. 
Μου έφταναν όλες οι ατιμίες που είχα δει. 
Σκέφτηκα ν' αφήσω τον Πέδρο Τσίκο και να ριχτώ μ' όλη τη δύναμη του Φινιστέρρε στο μηχανοστάσιο του Νισίν Μάρου. Έχω πεντακόσια λίτρα καύσιμα στο καράβι κι αυτό γίνεται μια μολότωφ ένα κι ένα. Ο Πέδρο διάβασε τη σκέψη μου και για δεύτερη φορά μου μίλησε σαν ξένος: ''Όχι, αφεντικό. Εγώ είμαι απ' αυτά τα νερά πιο πολύ απ' ό,τι εσύ''. 

απόσπασμα από
"Ο κόσμος του τέλους του κόσμου"
(Εκδ. Opera, Δεκέμβριος 2003)




"Το ανθρώπινο πρόσωπο δε λέει ποτέ ψέματα. Είναι ο μοναδικός χάρτης όπου είναι αποτυπωμένοι όλοι οι τόποι στους οποίους έχουμε ζήσει."

"Έτσι είναι. Οι φτωχοί περνάνε πείνες, κι οι πλούσιοι, όρεξη."

αποσπάσματα από
"Το ημερολόγιο ενός ευαίσθητου killer"
(Εκδ. Opera, Σεπτέμβριος 2012)




"Αγωνίζομαι για να μην ξεχάσω ότι είμαι ελεύθερος"
Αυτή ήταν η ατάκα που επαναλάμβανε συχνά στις συνεντεύξεις του. 
Ο Λουίς Σεπούλβεδα και η γυναίκα του, η ποιήτρια Κάρμεν Γιάνιες, πέρασαν χρόνια
 στη φυλακή επί Πινοτσέτ. Όταν τους ρωτούσαν γιατί δε μιλούσαν για τα βασανιστήρια που πέρασαν, έλεγαν "από σεβασμό για τους συντρόφους που πέθαναν".

πηγή:

***

"Να λείπεις ― δεν είναι τίποτα να λείπεις.

Αν έχεις λείψει για ό,τι πρέπει,

θα ‘σαι για πάντα μέσα σ’ όλα εκείνα που γι’ αυτά έχεις λείψει,

θα ‘σαι για πάντα μέσα σ’ όλο τον κόσμο"

 Γιάννης Ρίτσος
(απόσπασμα από το ποιητικό έργο του
 “Οι γειτονιές του κόσμου”)

***

σύντροφοι
φάλαινες
γάτοι
κοιτούν ψηλά

ο γλάρος έμαθε να πετάει

βουνά και πελάγη
αναριγούν


Αντίο ελεύθερε άνθρωπε!


Ιω



Σημ.: Φωτ. από το διαδίκτυο

2 σχόλια: