όλη η ζωή μικροί ταξιδεμοί
κάθε βήμα.. κάθε βλέμμα
το βιβλίο που θα διαβάσεις
η μουσική που θα ακούσεις·

και η μνήμη
μνήμη μου.. ο μεγαλύτερος..
Ιω

"Και πώς ξέρετε αν, καθώς ταξιδεύω έτσι, δεν έχω πάρει από πίσω, στα σκοτεινά, τον ίδιο μου τον εαυτό;"
(Φερνάντο Πεσσόα -
« Το Βιβλίο της Ανησυχίας»)

Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019

Ουρανός - Μάρκος Μέσκος






Ουρανός


Με τα κλαδιά του δέντρου κάνω σχέδια στον ουρανό
ζωγραφίζω ένα λυπημένο Θεό, την
οπλή του αλόγου που δε φαίνεται −
φταίνε τα σύννεφα που τα κουβάλησε ο τρελός βοριάς
μα πώς αλλιώς θα ζωγράφιζα
ένα καράβι με τα τέσσερα χαμόγελα του κόσμου;

Κάνω σχέδια με τα χέρια του ανέμου
σχέδια παράξενα, μάτια και πρόσωπα αγαπημένα,
σχέδια παράξενα, νεκροί που πίστεψα
αίμα και κόκαλα και χαρά και δρόμοι,
σχέδια ίσως τρελά: μια πηγή γαλάζιο,
μια πηγή γαλάζιο νερό για τη δίψα της προσευχής μου
κι έναν άγγελο να μου δίνει το χέρι
ν’ ανέβω ψηλά...

(Μάνα, δεν έπρεπε να βάψεις γαλάζια τα μάτια μου
δεν έπρεπε, μάνα, να με ποτίσεις
τόσο βουρκωμένο ουρανό...)


Από τη συλλογή «Πριν από τον θάνατο» (1958)
«Μάρκος Μέσκος - Ποιήματα, Μαύρο δάσος Ι»,
εκδ. Γαβριηλίδης 2011


https://www.youtube.com/watch?v=fVvj5ZQmj_I



Νεφοσκεπής η πόλις σήμερα

 γκρίζες ανάσες τυλιγμένο τοπίο

το βλέμμα εάλω

πότισε Ουρανός



μερσί ξέρεις

Ιω



Σημ.: Φωτ. από το διαδίκτυο




2 σχόλια:

  1. Καθὼς μ’ ἕνα ξυλάκι
    (ξεριζωμένο ὅπως – ὅπως),
    σχεδιάζουν τὸν οὐρανὸ
    σ’ ἕνα βοῦρκο μὲ λασπόνερα,
    ἀνὰ πᾶσα στιγμὴ μιὰ μπόρα
    ἐξαφανίζει τὰ σκίτσα τους.

    Κι ὅμως ἐκεῖ, στὴν ἄκρια,
    ἀνάμεσα στὶς λάσπες,
    ξεσκεπάζουν λίγο – λίγο
    κομμάτια μεγαλείου.

    Ξεθολώνουν τὸ θαῦμα.

    Ἐκεῖνοι οἱ ἄνθρωποι
    μὲ τὸ ξυλάκι,
    μὲ τὸ ξεριζωμένο κλαράκι.

    Ε.Μύρων,"Αρχιτέκτονες ουρανού".

    Τα σέβη μου.

    https://youtu.be/qqscp5vhDtU

    ΑπάντησηΔιαγραφή