όλη η ζωή μικροί ταξιδεμοί
κάθε βήμα.. κάθε βλέμμα
το βιβλίο που θα διαβάσεις
η μουσική που θα ακούσεις·

και η μνήμη
μνήμη μου.. ο μεγαλύτερος..
Ιω

"Και πώς ξέρετε αν, καθώς ταξιδεύω έτσι, δεν έχω πάρει από πίσω, στα σκοτεινά, τον ίδιο μου τον εαυτό;"
(Φερνάντο Πεσσόα -
« Το Βιβλίο της Ανησυχίας»)

Κυριακή 5 Απριλίου 2020

Ζωή Τάχα - Πρόκληση (Παλαιστινιακό)



Ζωή Τάχα - Πρόκληση
 (Παλαιστινιακό)

(στίχοι: Μαχμούντ Νταρουίς) 
(1941-2008) محمود درويش


Σφίξε μου τα σχοινιά
 απαγόρεψέ μου τα όλα
 τσιγάρα μολύβια και χαρτιά.
Σφίξε μου τα σχοινιά
 απαγόρεψέ μου τα όλα
 σβήσε στο χώμα τη φωτιά.

Πουλιά μυριάδες πάνω 
 στης καρδιάς μου τα κλαδιά
 πλάθουνε το τραγούδι μου.

Το τραγούδι είναι το αίμα
 το αλάτι του ψωμιού
 το νερό του ματιού.
Το τραγούδι είναι το αίμα
 γράφεται με τα νύχια
 με το λαρύγγι, τη ματιά.

Πουλιά μυριάδες πάνω 
 στης καρδιάς μου τα κλαδιά
 πλάθουνε το τραγούδι μου.

Μέσα από το κρατήριο
 τα συρματοπλέγματα
 με χειροπέδες και δεσμά.
Μέσα από το κρατήριο
 κάτω από το μαστίγιο
 κάτω απ' τις αλυσίδες.

Πουλιά μυριάδες πάνω 
 στης καρδιάς μου τα κλαδιά
 πλάθουνε το τραγούδι μου.

Ζωή Τάχα* - Πρόκληση (Παλαιστινιακό)
(στίχοι: Μαχμούντ Νταρουίς ) 

ακούω


Ζωή Τάχα*:
Το γκρουπ ''Ζωή Τάχα'' δημιουργήθηκε στα μέσα του 2012 στο Αιγάλεω, λίγο καιρό μετά από το τέλος της πορείας του γκρουπ ''Ωχρά Σπειροχαίτη'' 
Όπως δηλώνουν για το νέο αυτό εγχείρημα
«Στήσαμε ένα εγχείρημα αναρχικό, αυτοοργανωμένο, πολιτικό, κοινωνικό, μουσικό... 
μέσα σε έναν κόσμο αντίστασης και αλληλεγγύης ενάντια στον κόσμο των εμπόρων, 
στον κόσμο της Εξουσίας».
Το όνομα του γκρουπ προέρχεται από την 34χρονη Ζωή Τάχα από τη Λάρισα, η οποία εργαζόταν ως καθαρίστρια σε ιδιωτικό συνεργείο καθαρισμού, και λόγο κάποιας μικροκλοπής 
όρμησε στο ανοιχτό παράθυρο από τον τέταρτο όροφο του κτιρίου της Αστυνομίας στο κενό
 όπου και βρήκε το θάνατο

πηγή:


"σφίξε μου τα σχοινιά
 απαγόρεψέ μου τα όλα"

"πουλιά μυριάδες πάνω 
 στης καρδιάς μου τα κλαδιά"

τα φτερά τους φτερά μου
φουσκώνουν στις φλέβες
με σηκώνουν 

το "ψηλά" δεν απαγορεύτηκε ακόμη
πρόκληση τ' ανάστημα
κι ευχή


λίγος ακόμη " 'λεύθερος αγέρας" Παλαιστίνης

Ιω


Σημ.: Φωτ. από το διαδίκτυο


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου