όλη η ζωή μικροί ταξιδεμοί
κάθε βήμα.. κάθε βλέμμα
το βιβλίο που θα διαβάσεις
η μουσική που θα ακούσεις·

και η μνήμη
μνήμη μου.. ο μεγαλύτερος..
Ιω

"Και πώς ξέρετε αν, καθώς ταξιδεύω έτσι, δεν έχω πάρει από πίσω, στα σκοτεινά, τον ίδιο μου τον εαυτό;"
(Φερνάντο Πεσσόα -
« Το Βιβλίο της Ανησυχίας»)

Παρασκευή 24 Απριλίου 2015

έχει ήλιο..



καλημέρα..

έχει βγει ένας ήλιος δυνατός..επιβλητικός..
βασιλιάς..ξέρεις..
διατάζει..

και εσύ υπακούς..

αυτό είναι το δικό μου φιλί..ζωής..

να  δίνει ανάσες..στις ασφυξίες των καιρών..


έχει ήλιο ..
αυτό μου φτάνει..
με γεμίζει και με κάνει να χαμογελώ..

τα δέντρα μου έξω..και τα φυτά μου..
κάθησα λίγο μαζί τους..
τα έβλεπα..χαρούμενα..καταπράσινα..
να πολυλογούν μεταξύ τους..
πω.πω..ψίθυροι...χαχανητά..κουτσομπολιά..
τα νέα..της ημέρας..
ίσως της νύχτας που πέρασε..


ξεπρόβαλαν  ανθάκια..απ'τη μανταρινιά τη χιώτικη..
μοσχοβολά το Σύμπαντο...
με ενα πέπλο..πάνω τους από ζουζούνια μέλισσες..
παιχνιδιάρικα..τρυγούν...μέλι..
η δάφνη..γέμισε μωβ "τσαμπιά"..
να ομορφαίνει η πλάση..
η μουσμουλιά...φορτωμένη..καρπούς..
και τα πιτσιρίκια..να ξερογλείφονται ..από κάτω..
τα κλαδιά της λεμονιάς..έχουν αρχίσει να γέρνουν
από το βάρος..
και τα λεμόνια..σαν στήθη μάνας..
στέκονται..περήφανα..
περιμένοντας.."τα παιδιά" της..να τρυγήσουν χυμούς..

σε λίγο θα είναι έτοιμα..και τα κρίνα που φυτέψαμε..
να..θυμίζουν..μια αγνότητα άλλη..χαμένη..
μια Μαρία..που περιμένει..
ένα πλήθος..που υπομένει..

τα μυρωδικά..αυξάνουν και πληθαίνουν..
με το φασκόμηλο..πρώτο και καλύτερο..
να περηφανεύεται..μπρος
στο βασιλικό..στη ρίγανη...στο δεντρολίβανο..
"άκου..μυρωδιά...άκου..να μαθαίνεις..."

η Έλλη η χελώνα..κόβει βόλτες ανενόχλητη..
με "ταχύτητες φωτός"..
και οι γάτες ολόγυρά..
την κάνουν χάζι..

εκεί..έξω..άλλος κόσμος..
τι καλά..
δεν τους νοιάζει..τίποτε..
ούτε θεσμοί..ούτε..πρωτόκολλα..ούτε συμβόλαια...
ούτε πράξεις..νομοθετικού περιεχομένου..

μονάχα..μυρωδιές..πλεγμένες..
με ακτίνες..
μια σπιθαμή γης...δεκάδες μεσημβρινοί..
να συμβιώνουν..
πετούμενα..στεκούμενα..κρεμούμενα..έρποντα..

έβγαλα..αθλητικά..κάλτσες..
ακούμπησα...τα πόδια..στο χορτάρι..
έγειρα λίγο ..πίσω το κεφάλι..
να με χτυπά..ο ήλιος στο πρόσωπο..
ήπια εκεί..τον πρωινό καφέ..

με τη Φι..στα πόδια μου..
να συζητάμε..
να γουργουρίζουμε και οι δυο..

να αντέχεις..
να πεισμώνεις..
να βρίσκεις..το νόημα..ακούς ;
ακόμη..κι αν τίποτε δε βγάζει νόημα..


Ιω


13 σχόλια:

  1. Καλημέρα Ιώ!
    Έχω εξυμνήσει κι εγώ τον ήλιο σε ποίημα μου γιατί
    έτσι αισθάνομαι κι εγώ:

    "έχει ήλιο ..
    αυτό μου φτάνει..
    με γεμίζει και με κάνει να χαμογελώ.."
    Ζήλεψα την κούνια στη φωτογραφία σου :)

    Πολλά γλυκά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλώς το καρκινάκι μου..
      έτσι είμαστε εμείς του καλοκαιριού...
      "λιαστά..παιδιά"..

      κάθε..φορά..που ανεβαίνω..στην κούνια..
      ξαναγίνομαι παιδί...
      πιο παιδί....από παιδί..!!
      να το δοκιμάσεις..

      πολλά πολλά φιλιά!!

      Διαγραφή
  2. "τα έβλεπα..χαρούμενα..καταπράσινα..να πολυλογούν μεταξύ τους.."..κάθε φορά με πας ένα τικ πιο πάνω. Υπέροχο Ιώ μου, υπέροχο, και μου έδωσε και πολύ αισιοδοξία! Φιλιά πολλά :)

    Υ.Γ Μου επιτρέπεις να το κάνω αναδημοσίευση κάποια στιγμή; :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ακούω φωνές...σαν τη Ζαν Ντ'Αρκ καλέ..κυρία..
      να ανησυχώ...?..λες...?

      μμμμ πόσο σε ευχαριστώ..Πετρίνα μου..
      και το ρωτάς...
      όποτε θέλεις..είπαμε..χωρίς ρώτημα..:)))

      τα φιλιά και την αγάπη μου!

      Διαγραφή
  3. Άρχισαν οι βόλτες στη λιακάδα!! Καιρός ήταν! Πιο όμορφα δε θα μπορούσες να περιγράψεις τη χαρά της Άνοιξης!
    Καλημέρα Ιώ μου!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μας αποφόρτισε λιγάκι..ο μακρύς χειμώνας..
      αλλά..τώρα..θα μας αποζημιώσει..η ζέστη..ο ήλιος..η θάλασσα..

      ναι...ήταν καιρός!!
      καρντασίνα μου τα φιλιά μου!!!
      καλή δύναμη

      Διαγραφή
  4. πόσο καιρό έχω να περάσω δε θυμάμαι!

    Να με χτυπά..ο ήλιος στο πρόσωπο..
    ήπια εκεί..τον πρωινό καφέ..

    Ποσο μου έχει λείψει αυτο, ελπίζω όχι για πολύ ακόμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. και εγώ..το ελπίζω..να βρίσκεις..να κερνιέσαι
      όποτε αγαπάς..λέξεις.. ήλιο..την ίδια την ελπίδα!

      καλό καφεδάκι
      καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  5. Ευλογημένες πρέπει να είμαστε Ιώ και οι δύο, γιατί απολαμβάνουμε τον ίδιο Παράδεισο!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. προνομιούχες και ευγνώμονες !!
      το βλέμμα ψηλά..ολόγυρα..και εντός..!

      τα φιλιά μου
      καλημέρα
      καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  6. Δεν θελει και πολλα ο ανθρωπος για να είναι ευτυχισμενος..Ιώ..το ηλιο καταπρόσωπα.. και τις μυρωδιες ολογυρα..!! να είσαι καλα που μας τα θυμησες..!!!!!!! το διαβασα στης Πέτρας και ετρεξα εδώ να το ξαναδιαβασω...δεν περνάνε ετσι τόσο όμορφες γραφες..!!! καλως σε βρήκα και χάρηκα που το έκανα..!!! καλο καλοκαιρι... φιλακιαααα!!!
    υ.γ καρντασίνα...... διάβασα πιο πάνω πως αποκάλεσες την Χριστίνα... μία απο αυτες ειμαι και εγω....αλλά με πολλα χρονια μακρυά της..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημέρα Ρούλα,

      καλώς ήλθες..
      και εγώ..χάρηκα με την επίσκεψή σου..
      ως καρντασίνα κι εσύ...καταλαβαίνεις..
      τον "ήλιο"..που κουβαλάμε...εντός..
      μα ναι...σε λέω...:pp

      σ'ευχαριστώ!
      καλό μήνα & καλό καλοκαίρι
      πολλά φιλιά!

      Διαγραφή