όλη η ζωή μικροί ταξιδεμοί
κάθε βήμα.. κάθε βλέμμα
το βιβλίο που θα διαβάσεις
η μουσική που θα ακούσεις·

και η μνήμη
μνήμη μου.. ο μεγαλύτερος..
Ιω

"Και πώς ξέρετε αν, καθώς ταξιδεύω έτσι, δεν έχω πάρει από πίσω, στα σκοτεινά, τον ίδιο μου τον εαυτό;"
(Φερνάντο Πεσσόα -
« Το Βιβλίο της Ανησυχίας»)

Σάββατο 3 Αυγούστου 2019

Μητέρα Θεσσαλονίκη - Ν. Γ. Πεντζίκης







[...]

  ὀμορφιὰ τοῦ πραγματικοῦ

μονάχα σὲ ὅσους τὸ ὑπομένουν ἀποκαλύτεται.

 Ὀμορφιὰ δὲν εἶναι ὁ ἔρωτας τοῦ προικισμένου προσώπου·

 εἶναι ἡ ἐγκαρτέρηση δίπλα, 

κοντὰ σ' αὐτὸ ποὺ δὲν εἶσαι.

 [...]


Ν. Γ. Πεντζίκης, Μητέρα Θεσσαλονίκη, ζ’ έκδοση, εκδόσεις Κέδρος, Αθήνα 2008. 






δακτυλισμοί..
γράδα..
εγκαρτέρηση..

Πύκνωσέ τα σε μια πρόταση
κι άσε το χρόνο 
να μιλήσει στο βλέμμα.


Ιω


Σημ.: Φωτ. από το διαδίκτυο




6 σχόλια:

  1. "Μέσα στην κάμαρή μου, δεξιά καθώς μπαίνουμε, έχω ένα κουτί γεμάτο λογής αναμνηστικά και κυρίως πολλές και διάφορες φωτογραφίες. Σκέφτηκα λοιπόν ότι με το υλικό αυτό θα μπορούσα να συνθέσω μια ενδιαφέρουσα πεζή αφήγηση. Πρόσωπα και πράγματα, όταν πολλές φορές τα ερευνώ εκεί μέσα, με ξαφνιάζουν και με απελπίζουν, καθώς, δυσκολευόμενος να ξαναβρώ την τάξη που είχαν στη ζωή, νιώθω σα να περιπλανιέμαι ανάμεσα σ' ερείπια ή μέσα σε κοιμητήριο. Σε τέτοιες περιπτώσεις μου κόβεται η λαλιά και μου είναι αδύνατο να εκφραστώ. Όμως αναδιπλούμενος γύρω από τη μνήμη σε στιγμές απόγνωσης όπως εκείνη που σας ανάφερα, όταν επέστρεφα από το Ασβεστοχώρι, την παράλλη Κυριακή, κατέληξα σε μια τάξη απαρίθμησης, που εστάλαξε παρηγοριά και διάθεση υγιή και άρτια μέσα μου. [...] Μ' ενδιέφερε ότι καταλάβαινα πως κάθε μνήμη είναι αριθμός, ότι σαν αριθμός έχει τη ρυθμική του κίνηση, με την οποία κυκλοφορεί μέσα στο άπειρο".

    (Τού ιδίου, από την "Αρχιτεκτονική τής σκόρπιας ζωής").
    Η (εξαιρετική) σας δημοσίευση, έφερε στη θύμηση κι ένα παλιό αγαπημένο τραγούδι τής Χαράς Αργυροπούλου:"Παρ'όλα αυτά".
    Συνάδει νομίζω.

    Σάς ευχαριστώ.
    Μια ευχάριστη Κυριακή εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εξαίρετα..απόσπασμα και άσμα..
      Τα απόλαυσα.
      Σας ευχαριστώ.
      Καλό ξημέρωμα

      Διαγραφή
  2. δακτυλισμοί..
    γράδα..
    εγκαρτέρηση..

    Πύκνωσέ τα σε μια πρόταση
    κι άσε το χρόνο
    να μιλήσει στο βλέμμα.

    Tι παραπάνω να πεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έλα να σε φέρω στα γράδα σου
    Την αγκάλιασε σφιχτά
    Έτσι θα συνέρθεις
    Νιώθοντας την ζεστασιά μου
    Τι σε ε χει πιάσει και γκρινιάζει
    Δουλεύω δεν γυρναω από εδώ και από κει
    Είσαι καλύτερα τώρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για το σχόλιο και το χρόνο σου Κική.
      Καλό βράδυ

      Διαγραφή