όλη η ζωή μικροί ταξιδεμοί
κάθε βήμα.. κάθε βλέμμα
το βιβλίο που θα διαβάσεις
η μουσική που θα ακούσεις·

και η μνήμη
μνήμη μου.. ο μεγαλύτερος..
Ιω

"Και πώς ξέρετε αν, καθώς ταξιδεύω έτσι, δεν έχω πάρει από πίσω, στα σκοτεινά, τον ίδιο μου τον εαυτό;"
(Φερνάντο Πεσσόα -
« Το Βιβλίο της Ανησυχίας»)

Πέμπτη 23 Αυγούστου 2018

Και πάλι τα χέρια μου - Κωστής Παλαμάς





Και πάλι τα χέρια μου


Τα χέρια μου είναι για τα μάγια
που υπάκουα τα τραβάνε τα στοιχιά,
τα χέρια μου είναι στέφανα, είναι αρπάγια,
παρακάλια ή προστάσματα τραχιά.

Τα χέρια μου είναι σα να σκάφτουν
να θάψουν ή να βρουν κάτι ακριβό,
τα χέρια μου είναι σα να τον ξανάφτουν
με φλογόγλωσσα νέα καημό βουβό.

Τα χέρια μου τα ίδια για να δέρνουν,
και να τη βαλσαμώνουν τη χτυπιά.
Τα χέρια μου είναι αλέτρια, σκίζουν, σπέρνουν
το πράσινο και τη χερσοτοπιά.

Τα χέρια μου, και αργά, δε στέκοντ’ άδεια,
ξόβεργα, καρτεράνε τα πουλιά.
Μεστά και αρματωμένα από τα χάδια,
κι απάνου από τα λόγια είναι φιλιά.

Μ’ άλλα χέρια τα χέρια μου σα σμίγουν,
της αγάπης πώς γίνονται κλειδιά!
Την κλεισμένη καρδιά πώς την ανοίγουν,
πώς τρικιμύζουν τη γλυκιά βραδιά!

Μα για σένα τα χέρια μου ποτήρια
για το κρασί που σε μεθάει, Ψυχή,
τα χέρια μου για σένα θυμιατήρια
για τη λατρεία και για την προσευχή.

Δεφτέρια είναι τα χέρια μου, και μία
Πυθία σ’ αυτά πεντάλφες μαγικά,
θαμπά, δυσκολοδιάβαστα σημεία
χάραξε, τα δικά μου ριζικά.

Μα ό,τι κι αν γράφη απάνω τους η Μοίρα,
κι όποια από κείνη μέλλεται σπορά,
τα χέρια αγγίζοντάς σε, ως να είσαι λύρα,
κι απάνου από τα χάδια, είναι φτερά.

Κωστής Παλαμάς
8.2.35

https://www.youtube.com/watch?v=5NDfRVe7LYs
Small Hands - Keaton Henson


τα χέρια σου φέρουν τη δήλωση..
στ' αυλάκια τους χύνεται ζεστή η ψυχή
να κερνάς χάδια αφές
να ξαποσταίνεις..
να μην ξοδεύεσαι
να αγγίζεις τις λέξεις..
τις γραφές και τα γραμμένα
τα ζωντανά..
λίγη τροφή.. λίγο νερό
μπέσα πολλή
να γνέφεις  στ' άγραφα..
χειραψία σφιχτή
παρών / παρούσα.

Ιω



Σημ.: Φωτογραφία από το διαδίκτυο


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου