όλη η ζωή μικροί ταξιδεμοί
κάθε βήμα.. κάθε βλέμμα
το βιβλίο που θα διαβάσεις
η μουσική που θα ακούσεις·

και η μνήμη
μνήμη μου.. ο μεγαλύτερος..
Ιω

"Και πώς ξέρετε αν, καθώς ταξιδεύω έτσι, δεν έχω πάρει από πίσω, στα σκοτεινά, τον ίδιο μου τον εαυτό;"
(Φερνάντο Πεσσόα -
« Το Βιβλίο της Ανησυχίας»)

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

μικρές φιλοσοφίες.. σε φόντο γαλανό..



καθισμένες αγκαλιά στην παραλία με τη μικρή μου..
αγναντεύοντας ορίζοντες γαλάζιους..
ψάχνοντας το σημείο που ενώνονται..
 η Θάλασσα κι ο Ουρανός..

-Μαμά, ξέρεις ότι κάποια πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται ;
- Τι εννοείς, χαρά μου ;
-Να κοίτα.. η Θάλασσα..το νερό..φαίνεται μπλε μα δεν είναι..
το νερό είναι διαφανές..
Ο Ουρανός φαίνεται γαλάζιος..μα δεν είναι..ο αέρας είναι διαφανής..
όμως εμείς νομίζουμε και λέμε ότι είναι μπλε..

-Πολύ σωστή παρατήρηση αγάπη μου..
(άρθρωσα..μόλις μπόρεσα να κλείσω το στόμα μου από την έκπληξη..
μιλάμε για ένα παιδί.. εννέα ετών..)
και συνέχισα..



- Είναι πολλά μικρό μου αυτά που φαίνονται αλλιώς απ'ότι είναι πραγματικά..
άλλα βλέπουμε..άλλα ακούμε..άλλα καταλαβαίνουμε..
άλλα νιώθουμε..
άλλα λέμε..
 έτσι..υπάρχουν όλες αυτές..οι παρανοήσεις..οι παρεξηγήσεις..
και η έλλειψη συνεννόησης..φέρνει..συχνά..
τη δυστυχία..τη μοναξιά..την απογοήτευση..την απομόνωση..

είναι πολλά αυτά που φαίνονται αλλιώς..από αυτό που είναι αληθινά..
τα μάθαμε έτσι..
και πρέπει να τα ξεμάθουμε
και να τα ξαναμάθουμε 
για να κατανοήσουμε τη ζωή..

-Πες μου ένα άλλο.. μαμά..
ένα άλλο που είναι αλλιώς απ'ότι το ξέρουμε..

-Ας πούμε..η αγάπη μάτια μου..
-Η αγάπη..; Τι εννοείς..;
-Σκέψου μέσα σου τι εννοείς εσύ αγάπη..
-Αγάπη είναι ..τα ζωάκια..η αγκαλιά..

-Για σένα αγάπη είναι αυτό..
για κάποιον άλλον..αγάπη είναι οι άνθρωποι..
για άλλον ο εαυτός του..
η δουλειά του..
για άλλον η αγάπη έρχεται και φεύγει..
για άλλον η αγάπη είναι κάτι που τελειώνει..

Τελειώνει ποτέ η αγάπη ..μικρή μου..;

-Δεν τελειώνει.. μαμά; Όταν κάτι που αγαπάς σταματά..τελειώνει..
-Για σκέψου καλύτερα..
ποιο είναι το αγαπημένο σου τραγούδι..;
το αγαπάς μόνο..τη στιγμή που το ακούς..;
-Όχι το αγαπάω και μέσα στο μυαλό μου..
-Πολύ σωστά..το αγαπάς..και όταν αυτό παύει να υπάρχει..
είπες..τη μαγική λέξη.."μέσα"..στο μυαλό..
μέσα..λοιπόν..
μέσα στην ψυχή..στην καρδιά..στο μυαλό..

Ό,τι αγαπάμε.. είναι μέσα μας..
το κουβαλάμε μέσα μας..και δεν τελειώνει ποτέ..
κανείς δεν μπορεί να μας το πάρει..

-Ναι ίσως..αλλά όταν δεν έχουμε αυτό που αγαπάμε
είμαστε δυστυχισμένοι.. 
όπως όταν χάσαμε τη Σνόου (τη γατούλα)..
τώρα είμαι στενοχωρημένη χωρίς τη Σνόου..

Σίγουρα νιώθεις στενοχώρια και πόνο..
αλλά η αγάπη είναι άλλο πράγμα..μην τα μπερδεύεις..
Δεν μπορείς να πεις.. "Δεν σ'αγαπώ γιατί δεν σε έχω"..
η αγάπη δεν είναι κτήμα..
αυτό που νιώθεις..είναι εγωισμός..
είναι η έλλειψη της ικανοποίησης της ανάγκης σου
να είσαι με αυτό που αγαπάς..

Η αγάπη δεν είναι κτήμα..
είτε μιλάμε για άνθρωπο..είτε για έννοια..είτε για αντικείμενο..είτε για ζώο..
αγαπώ..δεν σημαίνει έχω..
κανείς..δεν είναι κανενός..
καθένας είναι κύριος του εαυτού του..
η αγάπη δεν είναι κτήμα..
 αγάπη είναι η γνώση της ύπαρξης αυτού που αγαπάς..
ξέρεις ότι υπάρχει απλά..
και ξεχειλίζεις από αγάπη..
ακόμη κι όταν αυτό παύει να υπάρχει..
η αγάπη σου δεν θα πάψει να υπάρχει ποτέ..

είναι μέσα σου..
φτάνει να είναι αληθινή..
όχι καπρίτσιο...όχι εγωισμός..
αληθινή..ατόφια..πως να στο πω..

η αγάπη ενώνει..τα βάθη μας.. 
με τα σπλάχνα της Γης
και το βλέμμα του Θεού..

και μέσα σε αυτό το τρίγωνο..
σε αυτό το "γήπεδο"..
παλεύουν οι αντιθέσεις μας..



νικητής..υπάρχει μόνον..
όταν νικήσει η αγάπη..
μόνον..


-όταν νιώσεις αγάπη μου αυτό που σου λέω..
τότε θα βρεις τις δόσεις ευτυχίας που χρειάζεσαι
για να ζήσεις τη ζωή σου όπως αξίζει..

γιατί αυτό που αγαπάς..δεν θα τελειώνει ποτέ..
θα αγαπάς..ανθρώπους..μουσικές..ποιήματα..χρώματα..
πίνακες..τόξα Ουράνια..γατούλες..φιλίες..γεύσεις..μυρωδιές..
θα τα κουβαλάς μέσα σου..
προσεκτικά..
πολύτιμα..
με αγάπη..




ακόμη..κι όταν εγώ..δε θα είμαι τριγύρω..
θα ξέρεις..
θα νιώθεις..
ότι δεν θα έχω φύγει ποτέ
γιατί σε αγαπώ και με αγαπάς..
γιατί ποτέ δεν θα σταματήσουμε
η μια..να κουβαλά..μέσα της την άλλη..


όπως η Θάλασσα κι ο Ουρανός..
όπως οι μουσούδες και τα χρώματα που αγαπάς..
όπως τα λόγια του Ελύτη..που αγαπώ..

"Δίνω το χέρι στη δικαιοσύνη
Διάφανη κρήνη κορυφαία πηγή
Ο ουρανός μου είναι βαθύς κι ανάλλαχτος
Ό,τι αγαπώ γεννιέται αδιάκοπα
Ό,τι αγαπώ βρίσκεται στην αρχή του πάντα"*


- Τι είναι αυτά που λες μαμά, κουνήσου από τη θέση σου
εσύ δε θα φύγεις ποτέ..
(και με αγκαλιάζει σφιχτά)
- Βρε μικρό μου.. τι λέγαμε τόση ώρα.. ; 
το ποτέ..δεν υπάρχει στην αγάπη..
έλα, μη μου ταράζεσαι..
..δεν έχω σκοπό να φύγω σύντομα..
άλλωστε..έχεις ακόμη..
τόσα πολλά να μου μάθεις..!!


να νιώθεις..
να ακούς..

να κοιτάς Ουρανό..

να αγαπάς..αδιάκοπα..

Ιω


*Οδ.Ελύτης - Ηλιος ο πρώτος (1943) - ΙΙ Σώμα του καλοκαιριού 


10 σχόλια:

  1. Ιω! Υπεροχο!
    Πραγματικά...
    Να'σαι πάντα καλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Θαλασσινέ,
      η αλήθεια όταν μοιράζεται μοιάζει όντως Υπέροχη!

      τα σέβη μου

      Διαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. διπλά πολύτιμα τα λόγια σου
      και ως ανθρώπου και ως παιδαγωγού.

      σε ευχαριστώ απ'την καρδιά μου!

      Διαγραφή
  3. Ας αγαπαμε τον ορίζοντα που μας γέννησε
    ξεφεύγοντας από τη λατρεία μόνο του ειδώλου μας...ο ορίζοντας βαθαίνει τη ματιά
    της ψυχής

    φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "ο ορίζοντας βαθαίνει τη ματιά της ψυχής"..
      το κρατώ στα βάθη της δικής μου ..
      και σε ευχαριστώ πολύ!

      τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  4. Εκείνο που δεν θα αλλάξει επίσης,
    είναι μια Μαμά υπέροχη, που μαθαίνει
    την αληθινή αγάπη στο παιδί της... :))
    Φιλάκια γλυκά και στις δυο σας και καλό σ/κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πίστεψέ με..
      εγώ μαθαίνω περισσότερα από αυτήν!!!
      ότι μου μαθαίνει η μικρή..
      δε θα χωρέσει ποτέ..σε κανένα βιβλίο.

      δεχόμεθα με αγάπη τα φιλιά
      και ανταποδίδουμε πάραυτα και οι δυο!!!

      καλό Σαββατοκύριακο Πέτρα μου

      Διαγραφή
  5. Ιω μου είναι εκπληκτικό το κείμενο...να σου πω την αλήθεια με τράβηξε ο τίτλος και με δικαίωσε το κείμενο....πραγματικά εκπληκτικό!!!
    Πόσα ακόμη έχουμε να μάθουμε απ' τα παιδιά...!
    Να είσαι καλά και να έχεις ένα όμορφο σαββατοκύριακο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραιοζήλη μου,
      σ'ευχαριστώ πραγματικά για την επίσκεψη!
      κι εσύ να είσαι καλά (δυναμικά ξεκινάμε από αύριο ε?)
      να περάσεις ένα ξεχωριστό Σαββατοκύριακο!

      φιλιά πολλά

      Διαγραφή