"όλη η ζωή .. μικροί ταξιδεμοί.. κάθε σου βήμα ..κάθε σου βλέμμα..

το βιβλίο που θα διαβάσεις.. η μουσική που θα ακούσεις..

οι σκέψεις και τα όνειρα που θα κάνεις..

οι επιλογές και οι αποφάσεις σου..

ακόμα και οι μικρές ή οι μεγάλες σου αναπνοές ..ταξίδι είναι..

ταξιδεύουν το οξυγόνο.. σε κάθε σου κύτταρο..

και η μνήμη.. μνήμη μου.. ένα ταξίδι στο χρόνο..είναι..

απόλαυσε λοιπόν κάθε ταξιδεμό..

και μη σταματάς ποτέ να ΧΑΜΟΓΕΛΑΣ.."

Δευτέρα, 24 Νοεμβρίου 2014

η λειψή.. αλυσίδα ..




Η Πόλις

"Είπες· «Θα πάγω σ’ άλλη γη, θα πάγω σ’ άλλη θάλασσα.
Μια πόλις άλλη θα βρεθεί καλλίτερη από αυτή.
Κάθε προσπάθεια μου μια καταδίκη είναι γραφτή·
κ’ είν’ η καρδιά μου — σαν νεκρός — θαμένη.
Ο νους μου ως πότε μες στον μαρασμόν αυτόν θα μένει.
Όπου το μάτι μου γυρίσω, όπου κι αν δω
ερείπια μαύρα της ζωής μου βλέπω εδώ,
που τόσα χρόνια πέρασα και ρήμαξα και χάλασα.»

Καινούριους τόπους δεν θα βρεις, δεν θάβρεις άλλες θάλασσες.
Η πόλις θα σε ακολουθεί. Στους δρόμους θα γυρνάς
τους ίδιους. Και στες γειτονιές τες ίδιες θα γερνάς·
και μες στα ίδια σπίτια αυτά θ’ ασπρίζεις.
Πάντα στην πόλι αυτή θα φθάνεις. Για τα αλλού — μη ελπίζεις—
δεν έχει πλοίο για σε, δεν έχει οδό.
Έτσι που τη ζωή σου ρήμαξες εδώ
στην κώχη τούτη την μικρή, σ’ όλην την γη την χάλασες. "


Κ.Π.Καβάφης

(Από τα Ποιήματα 1897-1933, Ίκαρος 1984) 




καθώς..το βλέμμα των παιδιών μου
θωρώ.. να αντικρίζουν τα πέλαγα..

στα δικά μου τα μάτια μπροστά...
λειψή..αλυσίδα...
ανθρώπινη εμφανίζεται..

Σωκράτης - Πλάτων - Αριστοτέλης - Μέγας Αλέξανδρος..

Καβάφης -Καζαντζάκης - Σεφέρης - Ελύτης - Βρεττάκος 

Παπανούτσος - Γιανναράς - Καργάκος...

....................

με τους τελευταίους...

τώρα που τους  έχουμε ανάγκη..

να σιωπούν..

Οι μεγαλοφυίες δεν εμφανίζονται απ'το πουθενά..
χρειάζονται..έναν εμπνευσμένο δάσκαλο..

για να γεννηθούν..
για να διδαχθούν..
για να εμπνευσθούν..
για να οραματιστούν
για να τραφούν...

και με τη σειρά..τους..
να θρέψουν και μας..
να μας τραβήξουν...
από ανασφάλειες..
και μετριότητες...

 να θρέψουν τα παιδιά μας..

για να μη..
"ρημάξουν..εδώ.. στην κόχη..τούτη τη μικρή.."


σε μια "Πόλις"..
που φθίνει..
που καταρρέει..

που είστε εμπνευσμένοι..δάσκαλοι..
τώρα που σας χρειαζόμαστε 
όσο ποτέ..άλλοτε..;

αναζητούνται...κρίκοι..
για λειψή..αλυσίδα...


να αναζητάς...
να ελπίζεις..
να εύχεσαι..

Ιω

9 σχόλια:

  1. Τι όμορφο!
    ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΑΣ ΝΑ ΕΛΠΙΖΕΙΣ ΝΑ ΕΎΧΕΣΑΙ!!!! !!!!!! Και οταν ανοίγεις την πόρτα σε ενα μικρό ξωκκλήσι ταπεινό να ανάβεις δυο κεράκια: Ενα για την ανάμνηση κι ενα για προσμονή!! Καλή συνέχεια αγαπημένη μου Ιώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τι υπέροχο! ένα για την πολύτιμη..ανάμνηση..
    και ένα για την αδημονούσα..προσμονή..
    ένα για το παρελθόν.. ένα για το μέλλον..

    πάντα στην καρδιά μου Ειρήνη!
    σ'ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τείνω να πιστέψω πως στην εποχή μας, οι "πνευματικοί άνθρωποι" σιωπούν, απλά γιατί δεν υπάρχουν... Τα φιλιά μου γλυκιά Ιώ :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δε θα ήθελα..να το πιστέψω...Πέτρα μου αυτό..
      ας με λένε..αφελή.. ονειροβάτισσα...
      με ταξιδεμό..την ελπίδα!!

      σε φιλώ γλυκά!
      καλή συνέχεια

      Διαγραφή
  4. Νομίζω η εποχή τον "μεγάλων" έχει παρέλθει. Ζούμε στην εποχή του εγώ κι εσύ. Το δείχνουν τα δεδομένα. Μια μεγάλη διαδικτυακή γειτονιά κι ο καθένας ένα βήμα για να μοιράζεται κι ο διπλανός να σκουντάει το διπλανο του..

    Πολλές κουρασμένες καλησπέρες. ¨Εκανα δουλειές και σκεφτόμουν την προηγούμενη ανάρτησή σου το σημείο με το σπίτι που πρέπει να το φέρεις βόλτα.. : )))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μια αγκαλιά στις κουρασμένες καλησπέρες!
      ας γραφτεί..η ιστορία..από παρέες...

      και αυτό ..κάτι..θα'ναι..

      τα φιλιά μου!
      καλή δύναμη

      Διαγραφή
  5. Πραγματικά δε ξέρω αν υπάρχουν "πνευματικοί άνθρωποι" με την έννοια που γνωρίζουμε. Πιστεύω πως ίσως φταίμε λίγο και μεις που ψάχνουμε σε λάθος κατευθύνσεις...
    Πάντως, η ελπίδα πάντα θα υπάρχει.
    Πολλές, πολλές ευχές για έναν όμορφο μήνα, Ιώ μου. Να'σαι πάντα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δεν έχεις άδικο καλέ μου φίλε,
      με την ελπίδα.. ασπίδα..
      με την αγάπη.. ξίφος..

      και ας..παλεύουμε ανεμόμυλους..
      ως άλλοι "Δον Κιχώτες"..

      τις θερμότερες ευχές μου για καλό μήνα!
      καλή δύναμη

      Διαγραφή